fredag 3 juli 2009

18 dagar senare..

TVÅ VECKOR och 4 DAGAR har gått.

Svacka
Jag kom ur min svacka FAKTISKT. Den nyaste tjejen tog sig an mig med stor energi. När det var som mest bara "SKIT" benade hon ut en hel del i min hjärna. Hon höll mig för det första i ett benhårt tag och peppade mig att TA DET LUGNT tills magen skulle börja stabilisera mig.

Nära nära att kasta i mig lite MAT men hon STOPPADE mig. Det skulle inte lösa några problem genom att få magknip av maten menade hon på. Vilket jag nu i efterhand verkligen förstår.

Hon pratade mig genom de två första dagarna. Sa de rätta orden - som om man satt hos en läkare som säger vilken sjukdom man har. När man vet att kroppen fungerar så här efter vad man utsatt den för (loppfrön & olja) så kan man ta att man mår pyton och man känner sig lite bättre.

HON SA INGET OM ATT JAG ÖVERDOSERAT!!! utan förklarade bara lugnt varför magen slagit om. Det enda hon sa var att jag nu lärt mig hur mycket jag kan ta medan hon såg så där varmt nöjd ut. Som om det var BRA att jag gjorde detta. FATTAR NI, bara det gör att man fortsätter.

Helgen
Under helgen slutade jag vara kallsvettig, blev inte yr när jag stod upp och måste rusa på toa.
Fick stränga order att dricka mycket för att inte torka ut och bytte ut min måltidsersättning mot den flytande i flaska. Ny smak kändes som bomull i munnen och magen började stabilisera sig.

I veckan
I veckan har det gått oförskämt bra. Har återgått till måltidsersättningen som jag skakar ihop själv. Jag har satt upp små lappar i hela huset med min målbildsformulering. När jag ser den så ser jag en bild på hur jag ser ut sedan jag gått ner i vikt - det känns så bra.
Gruppträffarna fortsätter i augusti men jag får konsultera alla via telefonen så det känns bra.

Idag
IDAG HAR JAG SAMMANLAGT GÅTT NER 9 KG.

FATTAR NI - jag kommer att fixa detta.
Hör min hälsocoach hytta med fingret åt mig och be mig upprepa samma sak i nutid för hjärnans skull.

Livet är härligt

7 kommentarer:

Pulver sa...

Klart du fixar det... kämpa på

Suzan sa...

du grejjar detta!!!

*peppkram*

Annsi sa...

Va bra det går!
*pepp*

Maribella sa...

Härligt att du kom ur svackan!! Bra jobbat, grymt imponernde!!
Du ju gått ner jättemycket på bara ett par veckor!! Heja heja!!
Kram

kakan sa...

Svackor är jobbiga - och det är bara att härda ut! Härligt att du klarade det! Och grattis till dina fina framgångar. Ska bli spännande att följa dej på bloggen. Kul med fler umebor som delar med sig av sin vitkresa!

Caty sa...

Vad duktig du är! Jag är imponerad! Jag är inne i en svacka nu känns det som. Men jag blir inspirerad att ta tag i det igen när jag läser ditt inlägg. Jag har en plan igen.
Tack för ditt besök på min blogg.

Annika Terning sa...

Fortsätter du i denna takten så kommer det gå kanon bra.

Det är starkt jobbat att motstå frestelserna när man är i svackorna men du har varit jätte duktig och jag tror på att man blir starkare för varje svacka man tar sig ur. Så trots att de är jobbiga så får man mycket på köpet när de är över.

Fortsätt jobba du fixar det!

Kram