torsdag 18 juni 2009

Inskriven - nu jäklar....4 dagar

Jag är inskriven på ett år.
Nu börjar jag min resa mot ett lättare liv.

Har skrivit in mig, fått allt mitt material med måttband, CD-skiva, shaker och en gott intryck i hela kroppen.

På centret räknade man ut hur många veckor det skulle ta för mig att gå ner mina kilon.
Eftersom jag äter medicin så finns det bara ett program för mig att gå - vilket kallas 26-an.


Jag fick två alternativ. Den ena är att äta sig ner i vikt och det andra var att inta måltidsersättning. För mig var det lätt att bestämma sig - varför lägga onödig tid på att gå ner i vikt när det är metoden för att hålla vikten som jag behöver träna.

Jag valde att gå ner i vikt genom måltidsersättning. Har pratat med min läkare som godkänner allt via telefonen och som önskar mig LYCKA TILL.

Dag 1 - nu eller aldrig - vägt in mig och mätt mig.
Morgon - Steg upp och försökte få ihop det hela. Hur var det nu jag skulle göra.Väljer att ta en halv måltidsersättning som är kall, shakar runt den ordentligt så inga klumpar finns kvar.
Istället för att hälla upp den i tallrik så väljer jag att dricka den på studs.

Ställer fram en 2 liters kanna med vatten. Känner att jag blir törstig så jag dricker cirka 2 stora glas.

mellanmål - shakar de andra halvan och dricker lika mycket vatten igen.
Lunch - kokar vatten i vattenkokaren och gör en halv sparrissoppa. Dricker ett glas vatten före och två efter.
Upptäcker att när man känner sig kissnödig så måste man gå DIREKT - NU och kissa för annars hinner jag knappt.
mellanmål - kokar vatten och tar den andra delen av soppan och dricker mitt vatten igen.
Fyller på vatten kannen igen.
middag - väljer en varm soppa igen och dricker mycke vatten.
Funderar på hur jag ska kunna sova med allt skvalpande med vatten i kroppen...JISSES
mellanmål - tar en kall shake och surplar i mig + en massa vatten.Känner mig oförskämt pigg och vaken.

DAG 2
Följer samma ätmönster som igår. Hinner bara svälja frukosten så vrider det lätt till i magen och jag sprutlackerar sedan toastolen. Känner mig konstigt tom och lätt efter det utan att bli hungrig.

Eftersom jag fått en grundlig genomgång hur kroppen kan reagera och fungera så vet jag att den håller på att tömma sig på allt socker som finns inlagrat i kroppen och att det är urmegajätteviktigt att dricka allt detta vatten. Kroppen kan skicka ut allt som den gjorde med mig, man kan få lite förstoppning eller så händer inget alls.
Vattnet sköljer ur kroppen och suget kan komma och gå. UT OCH PROMENERA - hör jag en röst upprepa inom mig. Allt för att få fart på förbränningen och svettas ut överflöd. I min hjärna vill jag gärna svettas ut övervikten också.
Lyssnar på min CD-skiva och matas med olika budskap som ska ner i mitt undermedvetna och hjälpa mig att gå ner i vikt.

DAG 3
Samma ätmönster - detta ska följa mig i några veckor nu.
På tredje dagen har jag fått veta så börjar jag tappa vikt i form av fett. Nu är det väldigt viktigt att få i sig allt vatten, röra på mig för få igång cirkulationen i kroppen och tömma varje uns av socker. Nu ska jag in i ketonfasen där kroppen byter förbränningsapparat. NU BÖRJAR DET.

Jag fryser, tappar ork och känner mig urtrött. Fasiken är det värt detta????? Jag återkallar rösterna från centret och dessa säger att detta är den tuffaste dagen. I mitt huvud ser jag om och om igen bilden av hur jag ser ut när jag är klar - min målbild.
På eftermiddagen lägger jag mig en stund och lyssnar på CD och somnar ögonaböj.

Ringer till xtravaganza - möts av en glad och varmt kvittrande röst som talar om att det är fullt normalt att frysa och känna trötthet. Lyssna på kroppen och ta det lugnt. Promenera i saktare fart och drick mycket. Andas lugnt, vila mellan varven.
Får nog motion när jag springer på toa och kissar stup i kvarten. Går och lägger mig tidigt, känner suget efter ost kommer. Slänger osten i soperna så jag slipper se den!!!

DAG 4
Känner mig lustigt nog mycket bättre idag. Är inte så tung i huvudet och känner en lättnad. När jag dricker min frukost så känner jag att jag blir lugn och faktiskt mätt. Tar en tur ut innan jag drar iväg. Har fortfarande samma ätmönster som första dagen men nu känns det inte alls konstigt eller ovant. Ibland kör jag måltidsersättningen med mixerstav så slipper jag klumpar.

Jag tar på mina BYXOR - DE SITTER LÖSARE - FATTAR DU - LÖSARE......En stor sten faller från mitt hjärta. Jag sitter ner och jag njuter av ett få in ett finger mellan linningen och magen. Jag ler för mig själv - lyssnar en extra gång på CD och jag är bara så förbaskat GLAD.

Inga kommentarer: