onsdag 24 juni 2009

och på åttonde dagen......

Fantastiskt. -5 kg

Jag känner så mycket just nu. Det liksom bubblar inuti mig och jag är på VÄG.
En vecka senare, 5 kg senare och jag mår så himla bra enda in i själen.

Vi hade grupp också och att lyssna på de andra gjorde att jag kände mig INTE ENSAM längre. Fattar ni, jag är inte ensam. ALLA inlägg här också gör att jag blir så rörd.

Vi satt ett gäng tjejer och några killar och pratade med varandra om vår vikt utan att det kändes skämmigt, skamligt och utan en lätt känsla av ångest. SÅ SKÖNT.

Vår erfarenhet av första tiden var varierad och vissa hade haft det kämpigt medans andra hade inte känt något alls. Det första vi fick göra va ratt presentera oss med vår målbild. Den skulle tydligen sitta stenhårt fast i hjärnan - inget skall rubba den. Det är dit JAG ska.

Vår coach frågade oss om vi hade vart på toa och gjort det där som kommer ut där bak. Näää pep vi flera stycken så vi fick råd om loppisfrön och lite olja för att inte bli förstoppade. Linfrö skulle också vara OK men det hjälper bara mot trög mage inte om det vill ut lite för häftigt.

Så jag stoppade ena måltidsersättningen i frysen en timme och äter som glass medan jag lyssnar på CD´n. Nu ett nytt spår.

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Hej hej, kul att du hittade till mig. Helt OK att du länkar till mig, jag ska länka till dig också och följa din resa. Kan också tipsa om att köpa månadens nummer av MåBra där det finns ett litet reportage om min viktnedgång. http://mia-caramia.blogspot.com/2009/06/ut-o-shoppa.html Jag tittar snart in igen.
Kram och pepp

Suzan sa...

bra jobbat!!