fredag 5 juni 2009

Själva mötet

Tomas frågade om han fick gå fråga en massa om mig, allt för att han skulle kunna ge mig ett förslag på vad just jag behöver.

Det gick jättebra och frågorna vara så lätta och enkla att svara på eftersom det handlade om inte bara vikt utan hur jag hade det lite runt om. Han värderade inget jag sa, inte ens med en liten rynka på näsan eller ett snett överseende leende. SÅ jäkla skönt.

Drog lite i t-shirten igen för att den inte skulle kladda fast på kroppen.

Utifrån alla de där frågorna som han ställde så förklarade han vilket program han tyckte att jag skulle passa i. Eftersom jag äter medicin etc så finns tydligen flera saker att tänka på.
Flera gånger förklarade han att jag skulle få jobba med mitt beteende och med att lära mig äta rätt samt att röra på mig.

Han förklarade för mig varför jag inte hade lyckats hålla vikten förr eftersom jag inte hade rätt bild av mig själv sedan jag tappat mina kilon.

Han betonade att alla skriver på ett kontrakt på 12 månader så att de försäkrar sig om att jag inte bara har gått ned i vikt utan också kommer att behålla vikten.

FATTAR NI - BEHÅLLA VIKTEN, blev nästan tårögd.

Fick gå runt och titta på lokalen, fick ett förslag på vilken grupp jag skulle få gå i och sist ett PRIS!!

Jodå visst kostar det. Men jag VILL gå ner i vikt NU och behålla den för all framtid.
Jag fick med mig alla uppgifter och gick hem för att fundera om jag var värt detta!!!!

1 kommentar:

Annika Terning sa...

Hej! Såg din kommentar på min blogg... Visst kommer du hitta tillbaka till den! =) Efter som du lämnade spår efter dig så hitta jag hit vilket jag är tacksam över.

Visst kan priset vara ett problem sett från ekonomisk synvinkel men ska man se till vad vi är värda så är vi värda att må bra. Och att må bra har ett högt pris tycker jag!

Du skriver om att han du träffat berättade att du inte kunde hålla vikten på grund av att du hade fel självbild. Har du fått en förklaring till hur man ska ändra kroppsuppfattning? Har nämligen problem med att inte hålla vikten efter att gått ner mycket under en kort tid. Har gått upp minst hälften igen. Inget roligt men vet inte vad jag ska ta mig till... =(

Hoppsan blev nästan en uppsats detta och än har jag bara läst de två första inläggen... =)

Lycka till!