torsdag 4 juni 2009

Min första dag

Jag har bestämt mig, egentligen så bestämde jag mig för länge sedan men har mörkade det hela. Nu när jag kommit en lång bit på väg vill jag berätta om min viktnedgångsresa. För att verkligen lyckas den här gången, mitt sista försök så började jag skriva DAGBOK. Den är den som du nu kommer att få ta del av.

Jag har försökt gå ner i vikt så många gånger men jag har blivit så besviken. Så besviken att det svider i mig, jag får ont i magen, kallsvettas och en känsla av totalt misslyckande hänger över mig. Jag väger väldigt mycket för mycket, har högt blodtryck och min blodsockervärden börjar bli oroväckande. Känner mig svag, orkar inte rusa upp för en trappa och det känns som om andra betraktar mig som en person utan karaktär.

Då såg jag en annons i vår tidning. Har sett den flera gånger men efter att ha förstått att beteendemedicin inte får vara kvar i Umeå så fanns det ingen fler återvändo utan jag måste ta i detta.

Jag greppade direkt telefonen och ringde men la på luren direkt. Efter hjärtklappning och svettning på ryggen.

Men då hände det. Det ringer i telefonen och jag svarar. En mörk röst, varm och inkännande frågar om jag jade ringt upp dem. Om jag ville veta lite mer om deras koncept.

Jag kunde inte neka utan sa ja. Kan ni då tänka er vad som hände...............
Jo, jag blev inbjuden till ett första möte, se på deras lokaler och göra mig en egen uppfattning om det hela. Det var helt GRATIS....wow....tänk att man kan få något GRATIS....
Vem kan motstå en sådan sak. Så jag sa JA.

Inga kommentarer: